Мої конспекти

Конспект уроку з інформатики для 6 класу по темі " Типи комп'ютерних мереж та їх призначення " за новою програмою починаючи з 2014 року
Урок 27. Локальна мережа. Робота з мережними папками.
Цілі:
  •  навчальна:ознайомити учнів з такими поняттями: користувач, сеанс користувача, мережні папки; сформувати навички роботи в локальній мережі, використовувати її ресурси;
  •  розвивальна:розвивати здатність до взаємодопомоги, кмітливість, упевненість у власних силах; формувати вміння міркувати;
  • виховна:виховувати дисциплінованість, інтерес до теми і предмета за­галом.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, підручники.
Хід уроку
І. Організаційний етап
ІІ. Перевірка домашнього завдання
ІІІ. відтворення і коригування опорних знань
Інтерактивна вправа «допуск»
Учитель ставить запитання, на які учні відповідають по черзі, не встаючи зі своїх місць. Підніматися доводиться тільки тим учням, які не змогли відповісти на запитання. Отже, після першого кола допуску в класі стоять лише кілька учнів, причому в жодному разі не слід робити акцент на їхній нездатності. Навпаки, вчитель пропонує класу не залишати товаришів у біді, пропонує учням кинути «рятувальні кола», — поставити їм запитання, які вже пролунали сьогодні. Рятувальна операція триває доти, доки кожен учень не дасть правильної відповіді. Створюється ситуація успіху. Коли сильніші учні починають допомагати слабшим, у класі з’являється атмосфера єдності й доброзичливості. Протягом 5–8 хвилин у класі звучить корисна навчальна інформація, необхідна для подальшого просування, причому звучить з вуст учнів, і її потрібно слухати (раптом це саме запитання трапиться й мені?). Важливо, щоб усе відбувалося по-доброму, без тиску, і зміцнювало в дітей переконаність, що їм це під силу.
— Що таке комп’ютерна мережа? Що стало передумовою створення комп’ютерних мереж?
— Які призначення комп’ютерних мереж? Наведіть приклади.
— Які можливості комп’ютерних мереж?
— Поясніть поняття клієнт та сервер.
— Які ви знаєте види комп’ютерних мереж? Поясніть, чим вони відрізняються.
— Чи потрібне спеціальне програмне забезпечення для мережі?
— Які мережі називаються одноранговими?
— Назвіть переваги мережі.
— Назвіть недоліки мережі.
ІV. Мотивація навчальної діяльності
— Якщо на одному комп’ютері працює кілька користувачів, то часто виникає потреба обмежити доступ сторонніх осіб до деяких ресурсів тощо. Яким чином можна встановити це обмеження? Про це ви дізнаєтесь під час вивчення нової теми.
V. Повідомлення теми, цілей, завдань уроку
VI. Сприймання й усвідомлення учнями нового матеріалу
Пояснення вчителя
Поняття користувача та сеансу користувача
Для різних користувачів можуть бути визначені різні права до­ступу до ресурсів комп’ютера та комп’ютерної мережі. Наприклад, лише вчитель має встановлювати та видаляти програми на комп’ютері, а учні можуть лише їх використовувати.
Для того, щоб захистити дані користувача від перегляду, змі­ни та видалення іншими користувачами на одному й тому ж комп’ютері, надати можливість виконувати певні налаштування, в операційній системі створюють облікові записи користувачів.
Існує два основних типи облікових записів —запис з правами ад­міністратора (Адміністратор) ізапис з обмеженими правами (Гість).
Найбільше прав має Адміністратор, найменше —Гість. Можна встановити пароль, який гарантуватиме, що користувачем є визна­чена особа.
Сеанс роботи користувача з комп’ютером розпочинається з ви­бору облікового запису користувача.
Під час сеансу роботи ім’я облікового запису користувача та відповідний значок можна побачити в меню Пуск.
Користувача можна змінити (Пуск ^ Завершення сеансу ^ Зміни­ти користувача), вибрати інший обліковий запис та ввести пароль (якщо він встановлений).
Доступ до мережі
Якщо ж комп’ютер під’єднано до мережі, то залежно від її ар­хітектури виникають додаткові можливості для організації обліко­вих записів користувачів.
В одноранговій мережі облікові записи зберігаються на кожно­му комп’ютері. Такий обліковий запис створюється та зберігається на комп’ютері, що надає ресурс у спільне мережне користування.
Комп’ютери робочої групи спільно використовують загально­доступні ресурси (файли та принтери). Адміністратор комп’ютера визначає, які з його ресурсів будуть спільними, які користувачі ме­режі матимуть доступ до цих ресурсів і з якими правами.
У клієнт-серверних мережах облікові записи користувачів, а також інформація про інші об’єкти мережі можуть зберігатися централізовано. Це дає змогу централізовано керувати користува­чами, а тим — працювати на різних комп’ютерах під одним обліко­вим записом. Водночас користувачі можуть мати окремі облікові записи на локальних комп’ютерах.

Немає коментарів:

Дописати коментар